Attitude en bejegening bevorderen door het gebruik van Niet Sturende Communicatie Deze methode is vanuit de praktijk ontwikkeld door gedragsdeskundige Ries van den Nieuwenhuizen. De methode vraagt lef van degene die het toepast omdat wij gewend zijn te sturen en de regie te behouden. Wanneer een cliënt of bewoner onzeker is kan deze methode als…

In de flow zijn oftewel ergens voldoening uit halen In de flow raken is een moderne uitdrukking voor het krijgen van voldoening uit een activiteit. De reden voor het onderwerp van deze blog is simpel; mensen die de flow regelmatig ervaren zijn gelukkiger en succesvoller. Het verschil tussen voldoening vinden en genieten De woorden voldoening…

Videocursus: De Vuistslag In deze minicursus leer je hoe je reageert op een vuistslag. De eerst video laat je zien welke signalen aan de vuistslag vooraf gaan. Daarna leer je wat de meest voorkomende aanval is. Hoe deze aanval verloopt en welke verschillende reacties effectief zijn zie je in de instructie video’s. Introductie Bekijk deze…

Vertrouwen bouw je op door acceptatie van jezelf en met het vergroten van je vaardigheden. Faalangst is de overtuiging dat het beter is niets te doen tenzij je het perfect kunt doen. Dus faalangst is een krachtige vijand van vertrouwen. Als je gaat voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen, wil je elke hang naar faalangst onderdrukken….

Het nemen van beslissingen “De filosofische zelfhulp stroming heeft een eenvoudige boodschap: je kunt de wereld niet veranderen. Maar als je begrijpt dat je de slechte gewoonten van je denken en hoe je reageert op de wereld kunt veranderen, ben je op weg naar wijsheid. Zodra weet hoe de spieren in je hoofd werken dan…

Agressief gedrag is preventief bedoeld Agressief gedrag kan ik ook anders omschrijven: gedrag wat gericht is om het beschadigende gedrag van een ander te stoppen. De agressor geeft aan dat de grens bereikt is met als doel om het eigen belang te beschermen. In zijn beeld is de agressor het slachtoffer. Hij ziet geen andere mogelijkheid,…

Communicatie bij dementie Ook bij dementie is de vorm van communiceren belangrijk. Veiligheid en preventie zijn de doelen waar wij in de trainingen naar toe werken. Deze doelen zijn te bereiken door sociale vaardigheden aan te scherpen. In oefeningen en rollenspellen gaan professionals in contact komen met lastige situaties. Met helder en begripvol communiceren kan…

Wie durft er als eerste? Wie verlaat de comfortzone? Lef heb je nodig om als eerste in het rollenspel te stappen. Al je collega’s zitten te kijken. Wat zullen ze van je denken? Dit lijkt erg veel op die lastige klant op jouw werkplek. Je voelt de zenuwen opkomen en je komt lastig uit je…

In een training gaat het ook om de competenties en vaardigheden van de trainers. Wij verwachten van onze deelnemers 100% inzet en dat zij het geleerde in praktijk gaan brengen. Hierbij heeft de trainer een motiverende rol omdat hij of zij over de vakinhoudelijke kennis beschikt waarmee de deelnemer in de goede richting gecoacht kan…

Page 4 of 4 1 2 3 4

© 2022 ZelfSterk | KVK 61551155

ZelfSterk.nl logo-footer